Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Giresun Valiliği
T.C. Giresun Valiliği
T.C. Giresun Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Görev Yapmış Valilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe Kurumsal Kimlik Mevzuat Etik Kurulu İl Protokol Listesi İl İnsan Hakları Kurulu
  • GİRESUN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Gönüllü Kayıt Formu Hizmet Birimleri Kolluk Gözetim Yatırım Köydes Personel Kimlik Kartı Bilgi İşlem Yardım
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Validen Haberler Basın Açıklamaları Basın Bülteni
  • İLETİŞİM
°C
23
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Valimiz
      • Vali Yardımcılarımız
        • Şahin BAYHAN
        • Mehmet Fatih YAKINOĞLU
        • Alpaslan ALTINIŞIK
    • Görev Yapmış Valilerimiz
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Enerji Yönetimi Birimi
    • Tarihçe
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
    • Etik Kurulu
    • İl Protokol Listesi
    • İl İnsan Hakları Kurulu
  • GİRESUN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Gönüllü Kayıt Formu
    • Hizmet Birimleri
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
    • Kolluk Gözetim
    • Yatırım
    • Köydes
    • Personel Kimlik Kartı
    • Bilgi İşlem Yardım
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Validen Haberler
    • Basın Açıklamaları
    • Basın Bülteni
  • İLETİŞİM
 

Giresun Psikososyal Destek Hattı Hizmete Girdi 

09.04.2020
 
Sağlık Bakanlığınca, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) ile mücadelede vatandaşların izolasyon sürecinde doğabilecek kaygı ve streslerini en aza indirebilmek için kurulan "Psikososyal Destek Hattı" Giresun’da hizmete girdi.
 
Giresun Valiliği Koordinesinde, İl Sağlık Müdürlüğü bünyesinde Koronavirüsle (Covid-19) mücadele sürecinde evde kalan vatandaşların bu süreçteki kaygı ve streslerini en aza indirebilmek ve psikolojik sağlamlık amacıyla, Pandemi Psikososyal Destek Birimi kuruldu.

Giresun İl Sağlık Müdürlüğü Psikososyal Destek  Birimince 3 Nisan Cuma gününden itibaren hizmet sosyal çalışmacı, çocuk psikiyatristi, çocuk gelişimcisi ve psikolog branşlarından oluşan ekiple telefon üzerinden mesai saatleri arasında danışmanlık hizmeti vermeye başlayan birim bu süreçte vatandaşlara; 
 
-    Ortaya Çıkabilecek Psikolojik Tepkiler Nelerdir?
-    Kendinizi Daha İyi Hissetmek İçin Neler Yapabilirsiniz?
-    Salgın Esnasında Oluşan Stresle Nasıl Başa Çıkabiliriz?
-    Çocuğunuza Covid-19’u Nasıl Anlatabilirsiniz?
-    Baş Etme Becerilerinizi Nasıl Güçlendirebilirsiniz? 
-    Doğru Bilgi ve Yardım Alabileceğiniz Kaynaklar Nelerdir? 
 
gibi stres, korku ve kaygı ile ilgili konularda 0 (454) 260 20 00 (Dahili Numaralar 145 ve 150) nolu telefon hattı üzerinden alanında uzman psikolog, sosyal çalışmacı ve çocuk gelişimcilerinden oluşan  Psikososyal Destek Birimi ekipleri  hafta içi her gün 08.30-16.30 saatleri arası hasta yakınlarına, halka ve sağlık personellerine yönelik psikososyal destek verecek.
 

SALGIN HASTALIK SÜRECİNDE ORTAYA ÇIKABİLECEK OLASI PSİKOLOJİK TEPKİLER NELERDİR?

  • Günlük yaşam rutinlerinizin değişmesi ve sürece dair belirsizlik ile hayatınız üzerindeki kontrol hissinin azalması,
  • Sosyal mesafelendirme ya da karantinanın yarattığı yalnızlık hissi,
  • Geleceğe yönelik umutsuzluk, korku, endişe,
  • Çaresizlik,
  • Sevdiklerinize hastalık bulaştırmaya dair yoğun kaygı,
  • Sürece dair birilerini suçlama,
  • Sevdiklerinizin sağlığı konusunda yoğun kaygı duyma,
  • Alınan önlemler karşısında öfke, değersiz hissetme,
  • Eski alışkanlıklara duyulan özlem,
  • Konsantre olamama, hatırlamakta güçlük, karar verememe,
  • Yalnızca olumsuz düşüncelere odaklanma,
  • Sıklıkla kabuslar ve sıkıntı verici rüyalar görme,
  • Çok fazla uyuma ya da uykuya dalma ve uykuyu sürdürmekte güçlük çekme,
  • Çok fazla ya da eskisinden çok az yeme,
  • Sorumlulukların ertelenmesi ya da önemsenmemesi,
  • İçe kapanma, kimseyle iletişim kurmak istememe, yalnız kalma isteği ya da sürekli yanında birilerinin olmasına ihtiyaç duyma,
  • Sürekli gergin, sinirli, huzursuz hissetme,
  • Dalgınlık, karar vermekte güçlük,
  • Bu duygulara; baş ağrısı, bulantı, mide-bağırsak problemleri, yerinde duramama, çarpıntı, baş dönmesi…vb fiziksel belirtilerin eşlik etmesi,
  • Tanı almış ya da şüpheli durumda olan kişilerin dışlanma, etiketlenme, ötekileştirme kaygısı,
  • Aile içi anlaşmazlıklar, çatışmalar ve iletişim sorunları.
 

 KENDİNİZİ İYİ HİSSETMEK İÇİN NELER YAPABİLİRSİNİZ?

  • Hissettiklerinizin Anormal bir durum karşısında gösterilen Normal tepkiler olduğunu unutmayın,
  • Bu duyguları hissederken yalnız olmadığınızı, herkesin benzer şeyler hissettiğini kendinize hatırlatın,
  • Alışkanlıklarınızı eskisi gibi sürdürme isteğinizin normal olduğunu ancak kendi kontrolünüzde olmayan nedenlerle bunu yapamayacağınızı kabul edin,
  • Yaşadığınızın geçici bir süreç olduğunu unutmayın,
  • Bazı şeylerin gerçekten sizin kontrolünüz dışında olduğunu kabul edin,
  • Ev içerisinde size iyi gelebilecek etkinlikler belirleyin (çiçek bakımı, örgü, takı tasarımı, ufak tamiratlar, yemek yapmak, kitap okumak, müzik dinlemek, basit fiziksel egzersizler…vb),
  • Ev içerisinde yapmayı düşünüp ertelediğiniz düzenlemelere zaman ayırın (dolapların/kitaplığın düzenlenmesi, eşyaların yerinin değiştirilmesi…vb),
  • Yakınlarınız ve sevdiklerinizle sık sık telefondan ve görüntülü sohbetle görüşün
  • Güvendiğiniz insanlarla duygularınızı ve düşüncelerinizi paylaşın,
  • Sohbetlerinizde yalnızca salgından değil başka konular hakkında da konuşun
  • Sevdiklerinizle birlikte gülmeyi, şakalaşmayı ihmal etmeyin,
  • Hayatınızda hala sizin kontrolünüzde olan şeyleri kendinize hatırlatın,
  • Yalnızca güvenilir kaynaklardan (Sağlık Bakanlığı, Enfeksiyon Hastalıkları Uzmanları…vb) aldığınız bilgilere itimat edin,
  • Bedeninizi virüsten koruduğunuz gibi zihninizi de bilgi kirliliğinden koruyun,
  • Günde bir veya iki kez salgın hakkındaki haberleri izleyin, bilgi alma ihtiyacınızı dozunda doyurun,
  • Kalan zamanlarda haber kanalları dışındaki programları da izleyin (spor kanalları, belgesel, film, dizi…vb),
  • Kendinizi, ailenizi ve toplumu korumak adına alınan önlemlere uyduğunuz için kendinizi takdir edin,
  • Geçmişte yaşadığınız zorluklarda nasıl baş ettiğinizi hatırlayın ve bu durumla da başa çıkabileceğiniz konusunda kendinize güven verin,
  • Her gün en az 10 dakika kendinizle baş başa kalın, gözlerinizi kapatın ve yalnızca nefes alış verişinize odaklanarak zihninizi sakinleştirin ve bedeninizi gevşetin,
  • İnançlarınız doğrultusunda size iyi gelen ritüelleri yerine getirin,
  • Bağışıklık sisteminizi ve ruh sağlığınızı korumak için sağlıklı beslenin, iyi uyuyun, sigara ve alkolden uzak durun, kafein içeren çay, kahve…vb içeceklerden uzak durun, bol su için.
 

 NE ZAMAN BİR UZMANDAN DESTEK ALABİLİRSİNİZ?

  • Yukarıda belirtilen önerileri yaptığınız halde tepkileriniz azalmıyorsa,
  • Ortaya çıkan stres tepkileri salgından önce de varsa ve sonrasında şiddeti arttıysa,
  • Stres tepkileri bir ayın ardından artarak devam ediyorsa,
  • Bu tepkiler gündelik hayatınıza dair basit sorumluluklarınızı (beslenme, çocuklarınıza bakım verme…vb) yerine getirmenize engel oluyorsa,
  • Bu tepkilerden pek çoğu yoğun olarak ve bir arada ortaya çıkıyorsa,
  • İştah ve uyku düzeniniz belirgin şekilde bozulmuşsa,
  • İçinde bulunduğunuz durumdan kurtulmak için zararlı alışkanlıklar edinmeye ya da bu alışkanlıkları artırmaya başladıysanız.

 

 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
Çıtlakkale Mahallesi Atatürk Bulvarı Hükümet Konağı Merkez Giresun
0(454) 282 0 282
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız