• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Giresun Valiliği
T.C. Giresun Valiliği
T.C. Giresun Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Görev Yapmış Valilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe Kurumsal Kimlik Mevzuat Etik Kurulu İl Protokol Listesi İl İnsan Hakları Kurulu
  • GİRESUN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kolluk Gözetim Yatırım Köydes Personel Kimlik Kartı Bilgi İşlem Yardım
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Validen Haberler Basın Açıklamaları Basın Bülteni
  • İLETİŞİM
°C
3
Şubat2023
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Valimiz
      • Vali Yardımcılarımız
        • Mehmet Fikret ÇAVUŞ
        • Davut SİNANOĞLU
        • Muhammet ÇİFTCİ
    • Görev Yapmış Valilerimiz
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Enerji Yönetimi Birimi
    • Tarihçe
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
    • Etik Kurulu
    • İl Protokol Listesi
    • İl İnsan Hakları Kurulu
  • GİRESUN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
    • Kolluk Gözetim
    • Yatırım
    • Köydes
    • Personel Kimlik Kartı
    • Bilgi İşlem Yardım
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Validen Haberler
    • Basın Açıklamaları
    • Basın Bülteni
  • İLETİŞİM
VALİLİK
  • Yöneticilerimiz
    • Valimiz
    • Vali Yardımcılarımız
      • Mehmet Fikret ÇAVUŞ
      • Davut SİNANOĞLU
      • Muhammet ÇİFTCİ
  • Görev Yapmış Valilerimiz
  • Valilik Birimleri
    • Özel Kalem Müdürlüğü
    • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
    • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
    • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
    • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
    • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
    • İdare ve Denetim Müdürlüğü
    • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
    • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
    • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
    • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
    • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Enerji Yönetimi Birimi
  • Tarihçe
  • Kurumsal Kimlik
  • Mevzuat
  • Etik Kurulu
  • İl Protokol Listesi
  • İl İnsan Hakları Kurulu

Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü

 
Necati APAYDIN
Hukuk İşleri Şube Müdürü
 
 
 
ÖZ GEÇMİŞ
 
1969 Giresun Bulancak doğumlu.  İlkokulu Bulancak Şemsettin Mahallesi Cengiz Topel İlkokulunda, orta ve lise öğrenimini ise Giresun İli Bulancak İlçesindeki İmam Hatip Lisesinde tamamladı.
 
15.02.1989 yılında memuriyet hayatına Diyanet İşleri Başkanlığında İmam-Hatip olarak başladı. Bu sırada 1994 yılında Anadolu Üniversitesini İşletme Fakültesini, 2003 yılında ise Anadolu Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Önlisans bölümünü bitirdi. 13.09.2004 tarihinde Bulancak Müftülüğünde V.H.K.İ olarak göreve başladı, 02.03.2005 tarihinde ise Bulancak Kaymakamlığı İlçe Yazı İşleri Müdürlüğüne V.H.K.İ. olarak naklen tayin oldu. 2012 yılında yapılan görevde yükselme sınavını kazanarak13.01.2012 tarihinde Bulancak Kaymakamlığında Mahalli İdareler Şefi olarak göreve atandı.
 
Bulancak Kaymakamlığındaki görevini yürütürken 2. görev olarak 2009 yılında Köylere Hizmet Götürme Birliği Müdürü olarak görevlendirilmiş olup, bu görevi 15.08.2014 tarihine kadar yapmıştır. 2015 yılında İçişleri Bakanlığınca açılan Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği sınavını kazanarak İl Hukuk İşleri Şube müdürlüğüne atandı.
 
Evli ve 3 çocuk babası olan Necati Apaydın halen bu görevini sürdürmektedir.
 
Tlf    :  0454 282 282- Dahili 1021
 
HUKUK İŞLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREVLERİ
 
a) Hukuk İşleri Şefliği;
 
1) 1961 tarihli Yabancı Resmi Belgelerin Tasdiki Mecburiyetinin Kaldırılmasına İlişkin Lahey Sözleşmesinin 6 ncı maddesi gereğince; bir belgenin gerçekliğinin tasdik edilerek başka bir ülkede yasal olarak kullanılmasını sağlayan, apostil tasdik şerhi verilmesi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
2) Lahey Sözleşmesine taraf olmayan ülkelerde kullanılacak evrakın tasdik işlemleri ile ildeki yabancı ülke temsilciliklerince düzenlenmiş veya onaylanmış belgelerin tasdik işlemleri ile ilgili iş ve işlemleri ilgili mevzuat çerçevesinde yürütmek,
3) Valiliğe sorulan hukuki konular ile hukuki, mali, cezai sonuç doğuracak işlemler hakkında görüş bildirmek, hukuki danışmanlık hizmeti yapmak,
4) Valiliğin menfaatlerini koruyucu, anlaşmazlıkları önleyici hukuki tedbirleri zamanında almak, anlaşma ve sözleşmelerin bu esaslara uygun olarak yapılmasına yardımcı olmak,
5) Valiliğin amaçlarını gerçekleştirmek, mevzuata ve plan ve programa uygun çalışmasını temin etmek amacıyla gerekli hukuki teklifleri hazırlamak ve Valiye sunmak,
6) Mevzuatın uygulanmasına ilişkin bilgileri toplamak, değerlendirmek ve söz konusu mevzuatın geliştirilmesine yönelik çalışmaları yürütmek,
7) Valilik birimleri ve diğer müdürlüklerin hazırlamış oldukları yönerge ve diğer düzenleyici işlemler ile ilgili görüş bildirmek,
8) Mevzuatın valilik hukuk işleri şube müdürlüğünce yapılmasını gerekli gördüğü inceleme, denetleme hizmetlerine ilişkin sekretarya işlerini yapmak ve işlemlerini yürütmek,
9) Valiliğin, Dernekler İl Müdürlüğünün görev alanına girmeyen, sivil toplum kuruluşları ile kamu tüzel kişiliğine sahip meslek kuruluşları üzerindeki gözetim ve denetim yetkileri ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
10) 5233 sayılı Terör ve Terörle Mücadeleden Doğan Zararların Karşılanması Hakkında Kanunun uygulanmasında valiliği ilgilendiren iş ve işlemleri yürütmek,
11) 23/11/2003 tarihli ve 25298 sayılı İl ve İlçe İnsan Hakları Kurullarının Kuruluş, Görev ve Çalışma Esasları Hakkında Yönetmelik hükümleri gereği Kurulun sekretarya hizmetlerini yürütmek,
12) Lozan Antlaşması hükümleri çerçevesinde, azınlıklara ait dini, hayri, sıhhi, sosyal, eğitsel ve kültürel müesseseler ile bunların kamu kurum ve kuruluşlarıyla ilgili iş ve işlemlerini yürütmek,
13) Mevzuat veya vali tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
 
b) Dava İşleri Şefliği;
 
1) Adlî ve idarî yargı mercilerinde takip edilmesi gerekli dava ve konularla ilgili işlemleri yürütmek, gerekli bilgileri hazırlamak, kamu görevlilerine haksız suç isnadında bulunanlar hakkında kamu davası açılması talebini hazırlamak ve ilgili yargı yerlerine ulaştırmak,
2) İhtiyaç halinde, ilgili mevzuat hükümlerine göre serbest avukatlardan veya avukatlık ortaklıklarından hizmet satın alma iş ve işlemlerini yapmak,
3) 5355 sayılı Mahalli İdare Birlikleri Kanunu gereğince, kişi borçlarının tahsili konusunda yargıya yapılacak başvurular ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
4) 4353 sayılı Kanunun 24 üncü maddesine göre; hazineyi ilgilendiren idari davaların Muhakemat Müdürlüğüne bildirilmesi iş ve işlemlerini yürütmek,
5) Adli yargı yerlerinde görülmekte olan ve Hazine Avukatlarınca takip edilen davalarda onlara yardımcı olmak ve işbirliği yapmak,
6) Dava dosyaları ve yargılama süreci ile ilgili istatistikî bilgileri toplamak ve değerlendirmek,
7) Mahkemelerce verilen kararların yerine getirilmesini takip etmek, sonuçları hakkında bilgi toplamak ve makamı bilgilendirmek,
8) Mevzuat veya vali tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
Çıtlakkale Mahallesi Atatürk Bulvarı Hükümet Konağı Merkez Giresun
0(454) 282 0 282