T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Giresun İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü tarafından, kamu kurum ve kuruluşlarına “Yardım Toplama ve İktisadi Satış İşlemleri” konulu bir uyarı yazısı gönderildi.
Vali Harun Sarıfakıoğulları imzasıyla kamu kurum ve kuruluşları ile kaymakamlıklara gönderilen yazılı talimatta şu ifadelere yer verildi;
“Son günlerde Valiliğime gelen ihbar ve şikayetlerden, ilimizde halkın yoğun olarak bulunduğu meydan ve caddelerde, ayrıca ilçelerde ve bağlı yerleşim yerlerinde engellilere, kanser hastalarına, lösemili çocuklara, şehit ve gazi yakınlarına yardım adı altında usulsüz olarak gazete, dergi, boyama kitabı, kalem vb. ürün satışı yapıldığı, zaman zaman kamu kurum ve kuruluşları, kamuoyu tarafından bilinen dernek veya vakıfların adı kullanılarak duygu sömürüsü yapıldığı ve insanların taciz boyutuna varacak şekilde rahatsız edildiği, anlaşılmaktadır.
Bu ihbar ve şikâyetler üzerine yapılan tespitlerden; bu tür faaliyetlerin genellikle merkezi ilimiz dışında bulunan derneklerin bünyesinde kurulan iktisadi işletmeler tarafından ya da yalnızca bu amaçla kurulmuş iktisadi işletmeler vasıtasıyla gerçekleştirildiği, toplumumuzda var olan yardımlaşma duygusunun ve söz konusu kesimlere yönelik hassasiyetin sömürülerek gelir elde edildiği, satış görevlilerinin üzerinde sembolik ve göstermelik olarak birkaç dergi, boyama kitabı ve (güncelliği bulunmayan) gazete vb. bulunduğu, tahsil edilen gelire karşılık belge düzenlenmediği ya da perakende satış fişi düzenlenmekle birlikte satışa konu olan ürünlerin genellikle verilmediği, anlaşılmaktadır.
Derneklerin 2860 Sayılı Kanun kapsamında yürüttükleri yardım toplama faaliyetleri ile iktisadi işletme faaliyetleri kamuoyunda sık sık karıştırıldığından, tereddütlerin giderilmesi amacıyla aşağıdaki açıklamaların yapılmasına gerek duyulmuştur.
— Derneklerin tüzüklerinde belirtilen amaçları gerçekleştirmek amacıyla iktisadi işletme kurmalarında ve işletmelerinde yasal bir engel bulunmamakla birlikte, iktisadi işletme faaliyetlerinin mevzuatta belirtilen usul ve esaslar çerçevesinde gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
Bu çerçevede gerçek veya tüzel kişilerin kapıdan satış yöntemiyle yapılan ticari faaliyetlerinde; vergi mükellefiyetinin tesis edilmesi, çalışanlarının sigorta ve vergi yükümlülüklerinin yerine getirilmesi, yapılan satış karşılığında fatura veya fiş verilmesi, basın savcılığına bildirim yapılmış olması ve işyeri dışında satış yetki belgesinin olması, gerekmektedir.
—Yardım toplama faaliyetleri ise; 2860 sayılı Yardım Toplama Kanun hükümleri kapsamında izne tabi faaliyetler arasında yer almaktadır. 2860 sayılı Yardım Toplama Kanunu çerçevesinde; “Kamu yararına uygun olarak, amaçlarını gerçekleştirmek, muhtaç kişilere yardım sağlamak ve kamu hizmetlerinden bir veya birkaçını gerçekleştirmek veya destek olmak üzere gerçek kişiler, dernekler, kurumlar, vakıflar, spor kulüpleri, gazete ve dergilerin yardım toplayabildiği, faaliyetin yürütüleceği alana göre Vali veya Kaymakam tarafından verilen izne müteakip yardım toplama faaliyetinde görev alanlara “Yardım Toplama Kimlik Belgesi” düzenlendiği,
Kolluk kuvvetlerince izinsiz yardım toplamanın tespiti halinde faaliyetin men edilerek izinsiz toplanan mal ve paralara el konularak mülkiyetinin kamuya geçirileceği ve ilgilileri hakkında kovuşturma yapılacağı, hüküm altına alınmıştır.
Yukarıda belirtilen yasal düzenlemeler çerçevesinde;
2860 sayılı Yardım Toplama Kanunu hükümlerine göre güvenlik görevlilerince faaliyetin derhal men edilerek bu tür faaliyetlere izin verilmemesi,
Konu hakkında yapılan tespit tutanaklarında “yardım yapılması” ifadelerinin de belirtilerek tutanak ile el konulan para ve malların 2860 sayılı Kanun kapsamında gereği yapılmak üzere il ve ilçe sivil toplumla ilişkiler birimlerine gönderilmesini,
Uygulamaların yukarıda belirtilen esaslar çerçevesinde yapılarak herhangi bir aksaklığa ve suistimale meydan verilmemesi hususunda, bilgi ve gereğini rica ederim.”