Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Giresun Valiliği
T.C. Giresun Valiliği
T.C. Giresun Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Görev Yapmış Valilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe Kurumsal Kimlik Mevzuat Etik Kurulu İl Protokol Listesi İl İnsan Hakları Kurulu
  • GİRESUN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kolluk Gözetim Yatırım Köydes Personel Kimlik Kartı Enerji Politikamız Bilgi İşlem Yardım
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Validen Haberler Basın Açıklamaları Basın Bülteni
  • İLETİŞİM
°C
1
Temmuz2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Valimiz
      • Vali Yardımcılarımız
        • Şahin BAYHAN
        • Mehmet Fatih YAKINOĞLU
        • Alpaslan ALTINIŞIK
    • Görev Yapmış Valilerimiz
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Enerji Yönetimi Birimi
    • Tarihçe
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
    • Etik Kurulu
    • İl Protokol Listesi
    • İl İnsan Hakları Kurulu
  • GİRESUN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • Liman Mülki İdare Amirliği
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
    • Kolluk Gözetim
    • Yatırım
    • Köydes
    • Personel Kimlik Kartı
    • Enerji Politikamız
    • Bilgi İşlem Yardım
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Validen Haberler
    • Basın Açıklamaları
    • Basın Bülteni
  • İLETİŞİM
 

Mevsimlik Gezici Tarım İşçileri İzleme Kurulu Toplantısı Yapıldı

24.07.2023

2023 yılı fındık hasat döneminde, il genelinde alınacak tedbir ve önlemleri değerlendirmek amacıyla Mevsimlik Gezici Tarım İşçileri İzleme Kurulu Toplantısı gerçekleştirildi.

Vali Yardımcısı Nurullah Cemil Erciyas başkanlığında yapılan toplantıya, kamu kurumlarının temsilcileri, Fındık Araştırma Enstitüsü, Ziraat Odası, Ticaret ve Sanayi Odası, Ticaret Borsası ve Fiskobirlik yöneticileri katıldı.

Toplantıda; mevsimlik gezici tarım işçisi olarak fındık toplamak amacıyla, bulundukları illerden ilimize gelen/gelecek olan vatandaşlarımızın bu süreçte ulaşım, barınma, eğitim, sağlık, güvenlik, sosyal çevreyle ilişkiler, çalışma ve sosyal güvenlik bakımından mevcut sorunların tespiti ve bu sorunların giderilmesine yönelik aşağıdaki kararlar alındı.

KARARLAR

  • İlimize tarım işçisi gönderen İl Valiliklerine; tarım işçilerinin beraberinde zorunlu olmadıkça 16 yaşının altında çocukların ve 65 yaşın üstündeki sağlık sorunu olan vatandaşların getirilmemesi konusunda bilgilendirme yapılmasına,
  • Tarım işçilerinin; Tarımda İş Aracılığı Yönetmeliği kapsamında Aracı Belgesi olan kişiler nezaretinde, gerekli sağlık ve hijyen tedbirleri alınarak, toplu ulaşım araçları ile transit şekilde ilimize gönderilmesi konusunda ilgili Valiliklere bilgi verilmesine,
  • İlimize fındık toplamak üzere işçi getiren/getirecek olan “Tarımda İş ve İşçi Bulma Aracısı Belgesi” bulunan aracılara; işçi talebi olmadan ihtiyaç fazlası işçi getirilmemesi ve bu konuda mağduriyet yaşatılmaması konusunda il ve ilçe Ziraat Odası Başkanlıklarınca gerekli bilgilendirme çalışmalarının yapılmasına,
  • Geçici konaklama merkezlerinde ilgili kurumlar tarafından gerekli altyapı ve üstyapı çalışmalarının tamamlanmasına,
  • Geçici konaklama alanlarında görev yapmak üzere, Merkez’de İl Özel İdaresi Genel Sekreterliğince, ilçelerde ise ilgili Kaymakamlıklarca kamp sorumlusu görevlendirilerek kamp sorumlularınca yerleşim yerine gelen gezici tarım işçileri ve ailelerine ait kayıtların tutulmasına,
  • Geçici konaklama merkezleri girişine, konaklama alanında uyulması gereken kuralları açıklayan bilgilendirme yazılarının/levhalarının asılmasına,
  • Konaklama merkezinde temizlik ve hijyen kuralına riayet edilmesi için gerekli tedbirlerin ilgili kurumlarca alınmasına,
  • Kamp sorumlularınca, yerleşim yerine gelen işçilerden, sağlık sorunu yaşayan vatandaşların en yakın sağlık kuruluşuna yönlendirilmesine,
  • Geçici konaklama merkezinde/alanında, gebe, lohusa, bebek, engelli ve 65 yaş üzeri vatandaşlar için gerekli halk sağlığı tedbirleri başta olmak üzere işçilerin ve ailelerinin bulaşıcı ve salgın hastalıklara karşı düzenli olarak sağlık taraması, aşılama, bebek ve çocukların gelişimi takip edilerek bu hizmetlere erişimin kolaylaştırılması için gerekli tedbirlerin alınmasına ve gerekirse mobil sağlık ekipleri oluşturulmasına,
  • Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğünce, sosyal hizmetler kapsamında ailelerin bilgilendirilmesi, kadın, çocuk, engelli ve yaşlılara sunulan hizmetlerden yararlandırılması ve ayrıca, okul çağına gelmemiş çocuklar için geçici yerleşim alanında görevlendirilecek çocuk gelişim uzmanlarınca eğitim ve bakım hizmetlerinin sunulmasına,
  • İl Müftülüğünce, İl genelindeki camilerden; fındık hasadında 16 yaşın altında çocuk işçi çalıştırılmaması, tarım işçileriyle ilgili bahçe sahipleri tarafından gerekli iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerinin alınması, fındık hasadında çalıştırılacak işçilere ait kimlik bilgilerinin bahçe sahibince bağlı olduğu köy/mahalle muhtarlıklarına iletilmesi konusunda bilgilendirme çalışması yapılmasına,
  • İl Emniyet Müdürlüğü ve İl Jandarma Komutanlığınca, gezici tarım işçilerinin yolculuklarını güvenli ve sağlıklı bir şekilde uygun araçlarla yapabilmeleri ve ilimize gelen/gelecek olan geçici tarım işçileri ve ailelerinin, kimliksiz dolaşmalarının önlenmesi için gerekli tedbirlerin alınmasına,
  • Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü ve Ziraat Odası Başkanlığınca, fındık tarımı yapan bahçe sahiplerine (işverenlere) yönelik, mevsimlik tarım işçilerini İŞKUR’a kayıtlı tarım aracı belgesi olan kişiler aracılığı ile temin etmeleri konusunda bilgilendirme çalışması yapılmasına,
  • Tarımda İş Aracılığı Yönetmeliği’nin 11. maddesi gereği; tarım işçilerinin kayıt altına alınması amacı ile; tarım aracılarının, işçi temin ettikleri her bahçe sahibi (işveren) ve işçi arasında örneği “Yönetmelik” ekinde bulunan “Mevsimlik Tarım İşi Sözleşmesi” düzenlemesine, düzenledikleri sözleşmeyi tanzim tarihinden itibaren 10 (on) iş günü içinde Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğüne onay için teslim etmelerine,
  • Mevsimlik Tarım İşi Sözleşmesi düzenlenmeden, gezici tarım işçisi çalıştıran bahçe sahibine (işverene), işçi temininde aracılık yapan tarım aracısına; 5326 sayılı Kabahatler Kanunu’nun 32. maddesine göre 2023 yılı için 1295 TL idari para cezası uygulanmasına,
  • Fındık tarımı yapılan köy/mahalle muhtarları tarafından “Mevsimlik Tarım İşi Sözleşmesi” imzalanmadan gezici tarım işçisi çalıştırılmaması yönünde, fındık tarımı yapan vatandaşlara yönelik bilgilendirme çalışması yapılmasına,
  • Fındık hasadı sonrası üreticilerin; patozdan çıkan fındık zuruflarını ve fındık bahçelerinde yapmış oldukları zirai bakımlardan çıkan çalı, çırpı gibi atıkları yol kenarlarına bıraktıkları ve bunların yol kanalları ile büz ve menfezleri tıkadıkları, bu durumun şiddetli yağmurlarda yollarımızın alt yapılarına büyük zarar verdiği, bu nedenle yol kenarı kanallarına doldurulan fındık kabukları ile fındık bahçesi temizliğinden çıkan dal artıklarının bulunduğu yerlerin ilgili bahçe sahiplerince temizlenmesinin sağlanmasına, yol kenarlarında ve yol üzerinde fındık patoz çekim işlemi sonunda ortaya çıkan zürufun  yol üzerinde bırakılmamasına, bırakanlar hakkında kamu malına zarar verme, çevre kirliliği yaratma ve emre uymama nedeniyle 5326 sayılı Kabahatler Kanunu’nun 32. maddesine göre 1295 TL idari para cezası uygulanmasına, bu konuda Belediye Başkanlıkları, kolluk kuvvetleri ve köy muhtarları tarafından gerekli denetimlerin yapılmasına,
  • 6735 sayılı Uluslararası İşgücü Kanununun “Çalışma İzin Muafiyeti” başlıklı 13. maddesi ile Karadeniz Bölgesinde (Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize ve Artvin illerinde) Gürcü uyruklu kişilerinde mevsimlik tarım işçisi olarak çalışabilmeleri yönünde yasal düzenleme yapılmıştır.  Bu kapsamda fındık tarımında Gürcü uyruklu işçilerin çalıştırılabilmesi için, bahçe sahiplerince İl Merkezi’nde Göç İdaresi Müdürlüğünden ve ilçelerde Kaymakamlıklardan işçi adına   muafiyet belgesi alınmasına ve bu belgeye istinaden  işçilerin yılda  90 günü aşmayacak şekilde izinli olarak çalıştırılmasına, ayrıca “Uluslararası Koruma, Uluslararası Koruma Başvuru Sahibi ve Uluslararası Koruma Statüsü Sahibi Kişilerin  Çalışmasına Dair Yönetmelik” ile Ülkemizde geçici koruma sağlanan yabancılar ile uluslararası koruma başvuru sahipleri ve şartlı mülteci statüsünde bulunan yabancıların kayıt dışı çalışmalarının  da önlenmesi amacıyla kayıtlı oldukları ildeki Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüklerinden (İŞKUR) “Çalışma İzni Muafiyeti Belgesi” almasına, aldıkları belgenin sadece mevsimlik  tarım  ve  hayvancılık  işlerinde çalışma hakkı  verdiğine, izin belgesi almadan yabancı işçi çalıştırılmamasına, çalıştırılması ve çalıştırıldığının tespit edilmesi halinde, işçiyi çalıştıran  hakkında her bir yabancı işçi için 35.815 TL, izin almaksızın işverene bağımlı çalışan her bir yabancı işçiye de 14.318 TL idari para cezası uygulanacağı konusunda üreticilere ve muhtarlıklara  yönelik bilgilendirme çalışması yapılmasına karar verildi.

 

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
Çıtlakkale Mahallesi Atatürk Bulvarı Hükümet Konağı Merkez Giresun
0(454) 282 0 282
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız